יום חמישי, 23 באפריל 2009

עוד פעם הערבים האלה..

יימח שמם וזכרם. כל צעד שמתקרבים אליהם, הם חייבים להרוס. קודם הם סירבו להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, אחר כך הם סירבו להביא לידי כך שילדהם יאהבו תרד ואפילו סירבו להכיר בכך שברוקולי הוא ירק מאוד בריא.

עכשיו באה השטות הבאה של האומה שלא פיספסה הזדמנות לפספס הזדמנות: בסקר שנערך השבוע שנמצא שכ-78% מהישראלים ו-74% מהפלסטינים תומכים בפתרון שתי המדינות. עוד עולה מהסקר כי 77% מהישראלים ו-71% מהפלסטינים עדיין מעוניינים בפתרון מדיני לסכסוך בין העמים. לעומת זאת, 66% מהישראלים ו-59% מהפלסטינים ענו כי פתרון של מדינה אחת אינו מתקבל על הדעת.

הייתם אולי מצפים שאשמח. הרי רק לפני עשרים שנה אנשים מהשמאל צחקו על אמונתי הנאיבית שיש לתת לפלסתינאים מדינה לצד מדינת ישראל. היום אמונה זו נפוצה. נכון. אבל אתם מפספסים את העיקר: הערבים ישו"ז פחות מעוניינים בפתרון מאשר בני ישראל. לכן מדינת ישראל תדרוש ובצדק שעד שלא יודבק הפער בסקרים, לא יימשך המו"מ. עד שהערבושים ייפתחו סדר יום אזרחי ויירצו בפתרון של שלום ושיוויון ידיינו תשאר מושטת לשלום ושולחן הדיוניים ישאר ריק. ככה זה כשאוהבים.

מי שקרא את הכתבה על כך בהארץ לא היה יכול להדהם מהדרך שהשמאלנים מהתקשורת בחרו להציג את הסקר. ישר הוצמדו לו ציטוטי שרים המחרחרים מלחמה ויוצאים כנגד כל הסדר שהוא. מעניין שגם עמדותיהם הזהות של ליברמן וברק הוצגו כמנוגדות. יכול להיות שהן מסמנות את המנעד המותר וכל דעה מחוץ לתווך המסומן כבר אינה לגיטימית? ואולי אם הם היו קוריאים את היוזמה הערבית היו שמים לב שכתוב בה במפורש שפתרון בעיית הפליטים יעשה באופן שיהיה מקובל על מדינת ישראל?

4 תגובות:

  1. תתחדש על המראה היוקרתי של הבלוג.

    וחוץ מזה, הצדיק חומסקי טוען שכמעט תמיד הציבור יותר מתון ויותר שוחר שלום מן השלטון. השלטון מונע על ידי אינטרנסים של בעלי הון ובעלי עיניין ( שלא קשה לנחש מי זה כאן כארצנו הקטנטונת - פנסיה בגיל 42... ).

    השבמחק
  2. תודה תודה. אף פעם לא אהבתי את המראה הישן. כמו שאמרתה החדש נותן תחושה של יוקרה ורצינות. במיוחד בזכות הפירסומות.

    אתה טוען שכמה סוחרי נשק מקושרים מעודדים את השלטון להמשיך את המלחמה רק על מנת לגרוף רווחים? ואת כל זה הם עושים מבלי שהציבור ישים לב?

    עוד מעט תגיד לי שאחד מהם קנה עיתון בשביל הקונספירציה שאתה מדמיין. בדימיונך המעוות סוחר נשק בשם נימרודי קונה עיתון יומי מוביל ומשתמש בכוחו לשמר את המצב הקיים. חולה נפש שכמוך :)

    השבמחק
  3. יש כאן עוד נקודה קטנטונת שכבודו פיספס: אנחנו והאויב האכזר מאמינים בפתרון של שתי מדינות לשני עמים - אבל בסקר לא צוין באילו מדינות מדובר ובאילו עמים. מבחינת הישראלים, ירדן, מצרים, לבנון וסוריה הן מדינות מצוינות עבור אחינו הפלסטינאים, וגם מצולות הים יכולות, בעזרת הטכנולוגיה המודרנית, ליהפך למדינה ריבונית פר אקסלנס.

    מעבר לכך, הסקרים הללו, יותר מכל, משקפים את התופעה הידועה (נו, זה הרי ידוע!) של רצייה חברתית. כולם יודעים שהדבר הנכון להגיד הוא מו"מ, תהליך מדיני, פתרון מוסכם, שתי מדינות ושאר מלים יפות שגם הימני המתלהם ביותר כבר אימץ כחלק מהלקסיקון המכובס המקובל על הכל. מובן שבמו"מ הזה, שהציבור בישראל מייחל לו עד כלות, ייענו כל התנאים של ישראל ויידחו כל הדרישות של אויבינו צמאי הדם; הפתרון המדיני, בהתאמה, יכלול את ריכוזם של כל הפלסטינאים ברצועה צרה, בלי חשמל, גז ומים, ותחת כיבוש צבאי לעשרים שנה, רק כדי להבטיח את התבססות הפתרון המדיני כמובן.

    השבמחק
  4. אני מסכים עם השורה התחתונה. יש פער בין כך ש-78% תומכים בשתי מדינות לשתי עמים לכך שציפי לבני לא הצליחה להקים קואליציה סביב הרעיון הזה.

    השבמחק