יום ראשון, 5 באפריל 2009

גם בישראל

ביום שישי האשמתי את התרבות הישראלית שהיא תקועה בתחת של עצמה ולא מגלה עניין בשום דבר שאין לו הצדקה בטחונית. לא עברו 24 שעות וטעותי הנוראה טפחה בפני וגיליתי שגם בישראל אפשר. בעודי הולך בשבת עם בני וזוגתי בשדרות רוטשילד ראינו חבורה של אנשים לבושים בשמלות אדומות ספק רצים, ספק ממהרים. התלבושת לא הסגירה את כוונתם. השמלות האדומות לא התאימו לריצה, אבל כולם לבשו נעלי התעמלות איכותיות. מכיוון שהיה זה יום הולדתה המאה של עירנו הנהדרת, הנחנו בהתחלה שהם מאחרים לאיזושהו מופע רחוב ססגוני. בשלב מסויים שמעתי שהם מדברים ביניהם באנגלית בריטית ופתרתי את הנושא באמירה "תיירים מטורפים".

למזלי הרב ב-ynet לא עושים חצי עבודה וטורחים להביא את הסיפור המלא לקוראים הנאמנים. למי שמתעצל ללחוץ על הלינק ולראות את הכתבה המצולמת, אספר שמדובר בסניף הישראלי של מועדון השתייה והריצה. מדובר בכאלף קבוצות ברחבי העולם שנוהגות לרוץ תוך כדי שתיית בירה. לא נותר אלה לצטט את חברת המועדון רחל ניימן "הקבוצה בארץ נוסדה ב-1991 וחבריה הם בעיקר תושבי המרכז ממוצא אנגלי. מדובר בישראלים בעלי חוש הומור מפותח ורוח שטות". 

יש משהו שאניח מאוד אוהב ברוח השטות האנגלית. במיוחד אהובה עליי תחרות גלגול הגבינה. כל מתחרה מביא גלגל גבינה בקוטר של כמטר וחצי. המתחרים עומדים על ראש הגבעה ולאחר יריית הפתיחה צריכים להגיע יחד עם גלגל הגבינה האימתני אל קו הסיום. הזוג הראשון של אדם וגבינה שחוצה את קו הסיום מנצח. מה שמפתיע הוא שמידי פעם נמחצים אנשים למוות על ידי גלגלי הגבינה ונראה כאילו לאיש לא איכפת.

עוד תופעה מעניינת בנוגע לאנגלים היא הרגישות לדקויות. לפני מספר שבועות יצא לי לראות את חדשות ערוץ SKY. הימים היו ימי המשא ומתן הקואליציוני ונושא האייטם היה ליברמן. היתה שקופית שציינה שלוש עובדות על מר ליברמן:

1. הוא עומד בראש מפלגת הנחשבת כבעלת עמדות גזעניות. (ואי אפשר בלי להחמיא לרוח האנדרסטייטמנט האנגלית.)
2. הוא נמצא תחת חקירה בחשד לשחיתות.
3. הוא תקף ילד בן 13.

הבחירה בעובדה מספר 3 מאוד הרשימה אותי. היא מדגישה את החשיבות שהאנגלים נותנים להתנהגות בינאישית במרחב הפרטי. כולם זוכרים את המקרה האומלל בו מר ליברמן הפליא מכותיו בילד בן 13, אבל כולנו בארץ עברנו הלאה. הרי לא מדובר באיום אסטרטגי, בעיה בטחונית או שינוי הסטטוס קוו. סתם הגינות בסיסית - לא מרביצים לילד. את זה האנגלים לא שוכחים. אולי פעם גם בישראל. 

4 תגובות:

  1. קודם כל מזל טוב.

    שנית הנקודה השלישית היא המעניינת ביותר מכוון שהיא דורשת מנציג ציבור הגינות אנושית בסיסית. אצלנו נהוג לפתור אותם ב"פוליטיקאים" ואז הכל מותר.
    מותר אפילו לסבא הטוב שרון להפיל על הילדים שלו מאסר בכלא ובלבד שהוא יצא נקי. שמעתי הרבה מאוד ביקורת על ההתנהגות המושחתת שלו, אבל חוץ מהערה קטנה של אביב דרוקר שציין "שהוא כניראה לא יקבל את פרס אבא השנה", כמעט ולא נשמע ביקורת על אבא שמפיל את התיקים הפלילים שלו על הילדים שלו. כאן הכל מותר - חוץ מלסלוח ולשחרר שבויים.

    חוץ מזה אני זוכר שהוא היה בן תשע, יכול להיות ?

    השבמחק
  2. קודם כל תודה.

    מעניין מה שאתה אומר ע לשרון. מעולם לא חשבתי על זה ככה.

    חוץ מזה יכול להיות שהוא היה בן 9. כתבתי לפי זיכרון. זה כם לא נראה לי חשוב. שניהם חמורים באותה מידה.

    מה שהאנגלים שכחו לציין שליברמן מעולם לא ירה בערבי, כפי שטרח לציין מי שעמד בזמנו בראש מחנה השלום הישראלי.

    השבמחק
  3. אז זה הסיפור של האדומים האלה...
    יצא לי לצלם אותם בצילום קבוצתי בכיכר דיזנגוף, אחרי שהם סיימו את הריצה שלהם.

    תזכיר לי להעביר לך את התמונה.

    השבמחק
  4. הם גנובים לגמרי. מזל שידיעות הוא גוף מקצועי שמספק את הסחורה ומדווח על הדברים החשובים באמת.

    השבמחק