יום חמישי, 19 בפברואר 2009

תראו לי בבקשה שאני טועה

יש לי תאוריה אחת שמעוררת בי חוסר נחת. כמו רוב בני האדם אני נוטה לחשוב שאם אני מאמין במשהו אז סימן שזה נכון. כאשר אני מגלה שמשהו שאני מאמין בו אינו נכון, עולה בי עצב דק. יש לי תאוריה אחת שאני מחכה ליום שבה יתגלה שטעיתי ואני מקווה שבאותו יום הציניות והנפיחות העצמית תשכח ושמחה אמיתית תמלא את ליבי.

לכן אני מבקש את עזרתכם, תראו לי בבקשה שאני טועה. אני מאמין שגלעד שליט לעולם לא יחזור הביתה. אף אחד לא מודה בזה, אבל אף אחד לא רוצה אותו בחזרה. לא צה"ל. לא הממשלה. כנראה שגם רוב הציבור. למה? כי הוא נמושה. הוא נישבה בחיים. הוא לא נלחם למוות כמו בגמלא ואפילו לא הספיק להתאבד כמו במצדה. הוא סתם פחדן שהרים ידיים וקיווה לא למות.

כולם שונאים נמושות. אף אחד לא רוצה להיות פחדן. אף אחד לא רוצה להודות כמה הוא פחד כשלחם למען המולדת. אף אחד לא רוצה להיות חבר של הנמושה. לא הרמטכ"ל. לא ראש הממשלה. לא האיש הקטן ברחוב. 

כולם אוהבים גיבורים. הרי ידוע שכל מי שמת בקרב הוא גיבור. תמורת גופות אין גבול למה שישראל מוכנה לתת. אבל תמורת ילד מבולבל שלא הבין מה עושים עם הנשק? מה, הוא רון ארד? עוד איזה מוזר שמילא לא הספיק לירות באויב, אבל לפחות לתקוע לעצמך איזה כדור אחד בראש? 

יש תשדיר ברדיו שמצליח כל פעם לעורר בי תחושת גועל. שומעים את הקריינית אומרת משהו בסגנון "גלעד, חזור הביתה. אנחנו מחכים לך."  זה תמיד מעלה דימוי של ילד מפגר שהלך לאיבוד, או מודעה שפירסמו קרובים של חולי אלצהיימר שלא יודע היכן הוא גר. כאילו אנחנו עשינו הכל והוא בשלו מסרב לחזור הביתה. 

למה נפלתה בשבי גלעד? לא לימדנו אותך טוב מזה? נפל שכמוך, גלעד. גלעד שליט לא חברה.

אני מתחנן. בבקשה. שמישהו יוכיח שהפעם נסחפתי וראשי מלא ברעיונות שווא. אל תתנו לגלעד שליט להפוך לעוד רון ארד. תחזירו את גלעד שליט הביתה.

7 תגובות:

  1. ולא הזכרת את האבחנה היפה שלך ביחס לתמונות שלו שבוחרים לפרסם: ההחלטה המודעת להדביק על שלטי החוצות תמונה ישנה (נראית מגיל התיכון או אפילו לפני כן), כדי להקל על בני ישראל מוצפי הטסטוסטרון להתמודד עם הנרפות החיווריינית של הילד הכל-כך לא קרבי הזה (איך לעזאזל הוא הגיע לשם? ולמה?). כמו להגיד לנו: זה בסדר, הוא אכן נראה כמו נמושה, אבל זה היה בצעירותו, היום הוא גבר גבר, שווה להחזיר אותו.
    הלוואי שהיית טועה, אבל ההסטוריה הוכיחה שהצדק עמך. בעשרים השנים הבאות התקשורת הישראלית תשתף פעולה עם התעמולה השקרית והמסמאת שנועדה לטפטף לנו כל יום את מנת הגלעד שליט הקבועה ולהשאיר אותנו במצב תמיד של טשטוש זחוח ומרוצה מעצמו: כן, אנחנו מתאמצים, לא שכחנו, עושים הכל בלה בלה בלה. השקר הגדול שכולם משתפים עמו פעולה. המפעל הציוני במירעו.

    השבמחק
  2. בתור אחד שיודע קצת יותר ממה שמוסרת לו התקשורת, הדברים שכתובים כאן תלושים כל כך מהמציאות. זה לא עד כדי כך פשוט, אם היית יודע כמה מאמצים ישראל עשתה על מנת למצוא את רון ארד היית חושב פעמיים לפני שכתבת את מה שכתבת.

    השבמחק
  3. אנונימי יקר,

    אשמח אם תשלח לי לינק או מקור לביסוס טענתך.

    השבמחק
  4. מה שעצוב הוא שכניראה אתה צודק. ובנוסף למה שציינת יש את העובדה הנפלאה שאם הם מחזיקים שבויים שלנו אז כמובן שאפשר להמשיך את המלחמה. זו עילה כל כך יפה וכל כך צודקת שזה פשוט פשע לעצור את זה ולהחזיר אותו הביתה.
    הם רעים, הם חטפו אותו, הם מחזיקים בו בתנאים קשים. ולכן לא נפתח את המעברים, ולא נסכים לשם פשרה, נמשיך להפציץ ולהרוג כמו עבריינים.
    את זה שאנחנו מחזיקים באחת עשרה אלף שבויים שרובם כן אזרחים שנחטפו מביתם..את זה מי זוכר.

    ומילה לאנונימי
    אם הוא היה יודע כמה מזלזלים במרחב הזה בביטחוניסטים בגרוש שיודעים דברים שהתקשורת לא יודעת... אולי הוא היה חושב פעמים לפני שהוא היה כותב את השטויות שלו כאן.

    השבמחק
  5. שלווה,

    נא לשמור על דרך התבטאות נאותה כלפי האורחים בבלוג.

    קשה לי גם להסכים עם התיזה שלך. מדינת ישראל מעולם לא נדרשה להצדקה על מנת לפתוח באלימות כלפי שכניה ואזרחיה. נכון שהשבויים משמשים כחלק מעלה התאנה המוסרי, אבל זה רק בונוס ולא סיבה לאי שחרורם.

    השבמחק
  6. לדעתי התיאוריה שלך אינה נכונה. מבלי להכנס לכל מיני פירורי מידע סודיים לכאורה שיודעים כל מיני "יודעי דבר", נסיון העבר מוכיח שישראל מחזירה את השבויים שלה ללא קשר למידת הקרביות שלהם.
    בעסקת ג'יבריל, למשל, ישראל החזירה את חיילי הנח"ל שעשו עוד פחות משליט שדווקא נלחם כשנפל בשבי, ואפילו שילמה בעבורם מחיר חסר פרופורציות לחלוטין. ישראל גם החזירה את טננבאום וגם בעבורו שילמה מחיר גבוה מאוד והמקרה שלו לא הצדיק שום התערבות של המדינה. הוא היה אזרח שהסתבך בעסקת סמים, כלומר לא שבוי ולא עניינים בטחוניים. ולמרות זאת ישראל החזירה אותו.
    אפשר להאשים את אלומרט ואת האחראים על המו"מ בניצולו לצרכים אישיים-תדמיתיים, זה לא מופרך. מצד שני, גם התנהלות אמוציונלית איננה נכונה. המו"מ אכן צריך להתנהל באופן קר ומנותק רגשית, מתוך הסתכלות כללית אסטרטגית וחתירה ל-greater good.
    כמה שבועות לפני הבחירות לבני אמרה ששליט לא יוחזר בכל מחיר. אני מסכים איתה וחושב (וגם מקווה) שגם אם שליט לא יוחזר, זה לא יהיה מהסיבות שלך.

    השבמחק
  7. ברוך הבא רומן!

    דעתי בנושא המו"מ לשחרורגלעד שליט דומה לדעתך. את כתיבת הפוסט "חייבים לשחרר את גלעד שליט?" הפסקתי באמצע. העצלות אמרה לי שמספיק להתרברב בכך שאני מוביל טרנד ושאין צורך להביע את דעתי בעיניין. אני אשלים אותו בקרוב.

    הטענה שלי היא שמכוון שגלעד שליט נחווה על ידי האליטה הצבאית כנפל, הנכונות לשם עליו מחיר נמוכה. כפי שציינת המחיר המבוקש עבור גלעד שליט הוא כזה שישראל שילמה בעבר. לכן הטענה שזו הסיבה לאי שחרורו אינה נותנת הסבר מלא למצב.

    המקרה של טננבאום אינו דומה מכיוון שהוא נפדה עקב היותו קצין מודיעין בכיר. הטענה הרישמית הייתה שצריך לשחררר אותו על מנת לבצע בקרת נזקים מודיעינית. אין ספק שגם היותו חלק מהאליטה הצבאית הוסיפה לנכונות לבצע עסקה זו.

    את מקרה החזרת חיילי הנח"ל איני מכיר מספיק על מנת להביע עליו דעה.

    השבמחק