יום חמישי, 26 במרץ 2009

זה שטות לתת שירות

לאחרונה עברתי דירה ונולד לי בן. שתי הפעילויות רוויות במגע עם נותני שירות שונים. חוויה קשה. נותני השירות בארצנו אימצו לליבם את הסלוגן "בשבילנו זוהי שטות לתת לכם שירות". מעבר לשירות הגרוע והיחס המתנשא, משקיעות החברות הישראליות מאמצים רבים בכך שתקבל את השרות הגרוע ביותר ולא תהיה לך כל דרך אפקטיבית להתלונן על כך.

אני חייב לציין לטובה את תמי 4 שנותנים שירות מהיר ויעיל עם יחס נעים. הרצון והיכולת שלהם לעזור מרשימים למדי. דיברתי על כך עם הטכנאי שלהם והוא אמר שגם לו היה קשה בהתחלה להאמין שהם אכן עומדים בסטנדרטים שהם קבעו לעצמם. לטענתו דרישות המשמעת הן גבוהות אבל הן שוות את העבודה עם לקוחות מרוצים. כטכנאי שעבד במקומות נוספים הוא יודע עד כמה לא נעים לעמוד כל היום מול לקוחות זועמים.

הבעיה היא לא האנשים אלה השיטה. חלק מהאנשים שדיברתי איתם סירבו לעזור לי ביעילות, בנימוס ובנחמדות. אמרתי לבחורה הנחמדה משירות ההתקנה של המדיח שהשירות שלהם ממש נורא והיא מאוד נעלבה. חשבתי להסביר לה שאין לה ממה להעלב. הרי זה שאני לא מרוצה רק מראה שהיא עושה את תפקידה על הצד הטוב ביותר. מישהו שם למעלה תכנן את מערך השירות כך שיפתור את הבעיות התפעוליות של החברה ולא את אלו של הלקוח. אבל אז חשבתי שאולי היא לא תבין מה אני רוצה.

חשוב לי להמליץ - אל תקנו אף מוצר שנותני השירות שלו הן גל אור. החברה הזאת הצליחה להביא את הגריעות בשירות למימדים חדשים. אבל אין על בזק. בזק היא מספר אחת בגריעות השירות. היחס, הסירבול, המגלומניות. פשוט גוף שמאוד לא נעים לעבוד איתו. ועל כך נכתב השיר "זה שטות לתת שירות".

לכל הסיפור הזה יש מוסר השכל. היום, שבועיים אחרי שהמדיח הובל אל ביתי, הגיע סוף-סוף הטכנאי להתקין את המדיח. לא אלאה אותכם על מערכת היחסים העכורה שנוצרה ביני לבין חברת גל אור במהלך התקופה. רק אספר לכם שכאשר הטכנאי סיפר לי שההתקנה חינם הולכת לעלות לי 90 ש"ח בגלל שהצינור הוא יותר ממטר וחצי, התקשרתי לחנות וביקשתי שיקחו את המדיח ויחזירו לי את הכסף. אין לי שום עניין להחזיק מכשיר חשמלי שגל אור הוא נותן השירות שלו. בסופו של דבר הסתבר שלא ניתן לקבל שירות ממישהו אחר והאיש בחנות הסביר לי שהמוצר שקניתי לא מתקלקל ושהמוצר הדומה היחיד בשוק כן מתקלקל וחברת השירות שלו גרועה בהרבה. מזל טוב, יש לי מדיח חדש.

2 תגובות:

  1. תתחדש.
    ובענייני מדיחי כלים:
    יש חומרי ניקוי והברקה ביולוגיים, שלא יצא לי לבדוק ואודטה טוענת שלימונים יכולים להחליף את החומר המבריק.
    בהצלחה

    השבמחק
  2. בזכותך גיליתי את חוכמתה של אודטה. אני אנסה.

    השבמחק