יום רביעי, 25 במרץ 2009

ככה נראית פמיניסטית

לפני כמה חודשים הלכתי בשנקין בערב. נתקלתי באישה שלבשה חולצה ועליה כתוב "ככה נראית פמיניסטית". הסתכלתי עליה במבט מעט חשדני עד ששמתי לב שלמעט לחולצה אין בה שום דבר בלתי אופיני. הסתכלתי עליה שוב. אישה כבת 50. נראית טוב. וכתוב עליה שהיא נראית כמו פמיניסטית. תהיתי לעצמי האם יש דרך בה אמורה פמיניסטית להראות. האמת היא שלא נראה לי.

סיפרתי על כך לזוגתי. זוגתי היא פמיניסטית מוצהרת בעלת תואר שני בפמיניזם מאוניברסיטת תל-אביב-יפו. היא סיפרה על כך לחברה מאוד טובה ומאוד פמיניסטית. שתיהן מאוד התרשמו מהרעיון. מאז אני צריך להתאפק ולא לקנות להן חולצות. דבר ראשון לא הייתי מסתכן בלנסות לבחור להן חולצות. דבר שני הרעיון שגבר יקנה לשתי נשים חולצות עם הכיתוב "ככה נראית פמיניסטית" הוא בלתי נסבל בעיני. ככה לא נראית פמיניסטית.

3 תגובות:

  1. " תהיתי לעצמי האם יש דרך בה אמורה פמיניסטית להראות ".

    זה בדיוק הנקודה. מה שהחולצה בא להגיד הוא שהפמיניסטית לא נראת שונה בשום דרך. ובכל זאת מחשבותיה בנושאי מגדר הן שונות מן המקובל בעינייה.

    השבמחק
  2. אולי עכשיו, כשיש לי עגלת תינוק שתגן עלי מהסנקציה הגברית (קרי, הטרדות יומיומיות שנועדו להעניש אותי על הפלישה למרחב הציבורי), אעז סוף סוף לרכוש לי חולצה כזו ולעטות אותה ברחוב. בכל מצב אחר - זו התאבדות. גם ככה קופי האדם ברחוב הישראלי הופכים את השיטוט בו לבלתי נסבל עבורנו.

    השבמחק
  3. למען האמת הססמא שאולה מהחולצה "ככה נראית לסבית". שאגב עובדת על אותו רעיון בדיוק (כן, כן, גם לסביות אי אפשר לזהות על פי מראה חיצוני בלבד!) אבל מילא.

    השבמחק